Rabu, April 07, 2010

DhAni DeMam PaNaS

2 Minggu nie lepak tul aku..Anak-anak aku demam tak baik2..Mula2 Dania..Asal malam aje badan panas..Ponteng gak sek 1 hari minggu lepas..Takut aje aku lepas ponteng dia wat hal tak nak sek cam bln lepas...Syukur allhamdulillah..Nasib baik tak...
Pas Dania baik..Jangkit kat Dhani pulak..Si kecik nie lagilah sian, badan dahlah keding..Pi check up bulan nie dahlah tak naik berat badan..Nie demam, lagilah susut..Tak makan langsung 2 hari nie..Susu badan aku aje...Tak main...Tak ligat cam selalu...Yg siannye siap mintak masuk buai..Lepas aje makan ubat terus tido tak bangun2...Lepak giler...Mata kuyu aje... Semlm paling teruk...Batuk sampai dah bunyi lain..Cuak gak aku tak pernah2 cam tu...Minggu nie aje dah 2x pi klinik..Hubby aku balik aje keje semlm terus pi klinik lagi..Doc ckp paru-paru dia dah penuh ngan lendih... Aku pun tak pernah kena masuk2 gas kalu demam..Baik Hubby aku ataupun Dania..Kena kat Dhani sian aku tgk..Yerlah dia dah tak leh nak bernapas..Napas pun tersekat2..Terus Doc suh sedut gas..Sian anak aku..Apalagi melalak lah..bukannye sakit pun sedut benda gas tu..tapi dia tak pernah...Lepas aje sedut gas tu, terus batuk2 n muntah, terus kuar semua lendih2...Lega skit malam tadi dia dpt tido lena... Doc ckp dlm 2 hari nie kalu tak baik gak suh refer ker hospital..Doc bagi antibiotik yg kuat skit... Gambo cuak Dhani time kena sedut Gas.. -melalak- Mintak2 lah susut panas badan Dhani..Takut gak aku melarat yg bukan2..Yerlah sekarang niekan musim H1Ni..Jauhkanlah semua tu Ya Allah..takutnye aku....