Rabu, Jun 09, 2010

ReSuLt ExAm DaNia

Semlm Tadika Dania ada Hari terbuka..amik report Card..Kebetulan aku ngan Hubby memang cuti nak pegi sepital tgk bapak mertua aku..Dulu masa aku sekolah time2 nie memang cuak tul nak suh bapak aku gi sekolah..yerlah time nielah cikgu ckp macam2 pasal kita..Sekarang nie tadika pun dah sebok nak amik2 report card..
Sebenarnya awal2 lagi aku dah tau Dania dpt no berapa..Biasalah sekarang niekan dah canggih..Keputusan online dah kuar dulu dari laman web tadika Dania..
Tak sangka gak aku Dania leh dapat No.4 dlm kelas..Yerlah kalu ikutkan malas dia kat umah ngan tulisan dia yg cantik sgt tu..Memang tak sangka..Tapi Hubby aku lagi best, yakin giler babas yg anak dia leh dpt no.1..Tup2 dpt No.4/18 org dlm kelas frust gak papanye...huhuhu..
Ikut kata cikgu kelas Dania, Dia memang malas bab2 color2 nie..yg nie memang dari awal Dania sekolah, aku dah perasan..selalunye dak2 umur dia, suka bab2 color2 nie..Dania memang kureng skit..Sampai cikgu ckp rambut org pun dia kaler warna purple n pink.. Tu biasalah warna favorite dia..hahaha..nak pecah perut Hubby aku ketawa depan cikgu...Lagi satu cikgu ckp dia suka sgt tegur kawan2 kalu wat salah..huhuhu..yg lain2 cikgu ckp tak de masalahlah..kira oklah tu...
Semua mata pelajaran dapat A kecuali Lukisan dpt B..Peratus pun leh tahan tinggi..Syukur alhamdulillah tersenarai gak Top 10 pelajar terbaik tuk 5 tahun kat tadika dia..Tu yg Hubby aku still anggap anak dia tetap No.1..hahahaha..
Aku janji ngan Dania dpt No.1 baru boleh bagi hadiah.. Sebenarnye Dania dari awal sekolah lagi nakkan beg sekolah yg ada roda..Tapi aku aje malas nak belikan..Start dia exam ari tu dia ckp kalu dpt No.1 dia nak aku belikan beg sekolah roda..So tak dpt no.1, malaslah aku nak beli.. Tapi Hubby aku leh lak pi belikan.. Alasannye sebab peratus Dania tinggi, kalu masuk kelas lain Dania confirm dpt no.1, tu yg Hubby aku still belikan jugak..

(Nie dia beg yg Dania nak kan sgt)

Apalagi suka gilerlah dania..Satu hari suntuk usung kesana kemana beg sekolah dia..Tak perlah kan bagi dia semangat..mana tau semester ke-2 nanti leh dpt No.1..Insyaallah... Jangan lagi lingkup dah. :)

(Gambor nie Dania yg snap sementara tggu giliran)