Sabtu, Julai 11, 2009

DaNia oH DaNia

Aku tak taulah nak citer camne kisah anak aku si Dania nie..macam2 hal..ari khamis pagi mak mertua aku call aku kat opis ckp yg Dania jatuh tangga..aku ingat jatuh biasa aje..pastu mak mertua aku suh aku balik tgk..nak tak nak..waktu lunch aku balik gak ngan Hubby aku tgk keadaan Dania..terperanjat gak aku tgk tangan kiri Dania bengkak..aku bawak lah gi urut..tapi Mak cik urut tu kata tak bole urut plak..sebab siku Dania dah bengkak..takut siku dia patah..tak sedap lak hati aku..aku bwk plak Dania gi klinik..doctor pun ckp sama cam mak cik urut tue..so tak de jln lain petang tu jugak aku bawak Dania gi Hospital..
Tangan Dania yg bengkak
Rimaskan tangan yg tergantung Aku gi Hospital HSI dekat skit sebab dah malam masa tu..Sampai Hospital Doctor suruh X-Ray dulu..selamatlah tak tunggu lama sgt sebab tak ramai org..Lepas X-Ray Doctor ckp tulang kat siku Dania lari skit dari kedudukan asalnya tapi tak patah....aku tak taulah lari camne, untuk lebih selamat Doctor suruh simen skit kat bawah siku sebab takut tulang siku Dania akan bengkok sampai bila2..Dania relek aje masa kena simen tu..yelah tak sakitkan..dia siap ckp tu yg dia kena tinggal hospital ker..Siap simen mlm tu Doctor suh datang pulak esoknya sebab nak refer kat Doctor Pakar Tulang Pulak..
Melalak sebab takut...Nurse tengah pujuk.
tunggu nak X-Ray
Tu yg semlm aku terpaksa cuti sebab nak bawak Dania refer Pakar Tulang pulak..nak dijadikan cerita..aku nie kuarlah pagi2 skit sebab takut jem ngan ramai org..taulah Hospital Kerajaan..Hah kau selamatlah aku lum jauh lagi perjalanan..keta aku wat hal pulak mati tengah2 jln..punyalah cuak aku..dahlah time tu jem org nak gi keje..belakang keta aku pulak Ana classmate lama aku masa sekolah dulu..dia siap berenti tu ngan Hubby dia tolong apa yg patut..aku pulak call2 Hubby aku tak dpt..aku call Bapak Mertua aku..sian org tua tu..baru aje sampai kilang dah kena patah balik..Aku ckp kat Ana tu takpelah bapak mertua aku datang tolong pastu dia mintak diri sebab nak gi keje..dlm sebok2 bapak mertua aku tgk apa2 yg patut Ote ngan Jijie lak berenti tanya kenapa..disebabkan masa tu keta aku tgh2 jln so Bapak Mertua aku mintak tolong Ote tolakkan ke tepi..Aku ngan Jijie tolong tolak gak dgn pakai Baju kurung...Peh..dugaan tul..nak tak nak aku terpaksa tinggalkan keta aku tepi jln sebab aku nak kejarkan gi Hospital..Aku hantar Bapak Mertua aku gi keje pastu aku pinjam keta dia..
Sampai Hospital satu hal lagi..kena tunggu punyalah lama..time Doctor check kejap aje..Doctor ckp simen tangan Dania kena bukak lagi 2 minggu sebab tisu siku mungkin terkoyak..tapi tak bahaya sebab budak2 punya tulang masih lembut dlm tempoh 2 minggu bersimen nie mungkin dia akan baik...Balik dari Hospital aku tgk keta aku kat tepi jln dah takde..cuak gak masa tu..aku call Bapak Mertua aku..dia cakap pomen dah bawak keta aku gi bengkel..Petang pomen call ckp keta aku Bateri problem, dia dah tukarkan.selamatlah tak de apa2.. tengah tunggu nak kena simen ..suka tu siap posing lagi

Nielah tangan Dania tuk 2 minggu nie.

Peh semalam hari yg paling penat pada aku dlm minggu nie,yelah nak tolong mak mertua aku nak wat kenduri lagi..dgn masalah Dania yg tiba2 dtg nie..Dah 2 hari aku tak tolong akak aku mandikan Abah...tak sempat nak singgah..penat yg amat sgt...