Jumaat, Oktober 02, 2009

KiSaH aKu & HaRi RaYa

Kejap aje dah masuk 2 minggu beraya..aku cam biasa time raya tak jln jauh pun..ulang alik tmn mawar umah mak aku ngan cb umah mak mertua aku..petang raya aku cabut jap pi batu pahat open house umah mak cik Hubby aku..pastu balik pg cepat2, sian lak bapak aku tak de org tgk2kan..kalu ari biasa akak aku selalu jengah abah..time raya aku punya turn lah coz akak aku balik kg Hubby dia..
Gambo di pagi raya:-
Seminggu aku cuti, abis pusing2 pasir gudang aje...nak balik kg, tak de kg..lagipun untie2 n uncle2 aku dah dtg umah mak aku..yerlah tahun nie bapak aku kurang sihat tu yg diaorg dtg melawat sambil beraya sekali.. raya ke-2:- Mlm raya ke-3 aku tak de aper2 aktiviti aku bawak anak2 aku ngan Sofea anak sedara gi Danga Bay..aku ingat org tak ramai lah sebab raya rupanye ramai giler mak bapak melayan anak2 diaorg abiskan duit raya..wakakaaka raya ke-3 :-
Nak kata aku tak beraya taklah jugak..lebat gak anak2 aku dpt duit raya..rezeki diaorg..buat setakat nie sejak naik keje aku lum lagi jln2 umah member2..tak sempat.. tapi adalah 2,3 member2 lama aku dah beraya umah aku...
Umah aku pun tak banyak kuih raya tahun nie...kan raya tgh bln..so tak gaji lagi..tak delah peruntukan tuk kuih raya..saper2 dtg aku, aku jamu aje per yg ada dlm esbok aku...persiapan umah pun tak wat aper2 pun..tak tukar aper2 pun..tak de mood nak kemas2 umah tahun nie coz aku ada anak kecik..penat yg amat sgt..
suasana umah aku berhari raya:-

Walaupun pada awalnye aku rasa cam tak nak raya..tapi raya gak akhirnye..kalau Abah aku sihat lagilah best aku berhari raya..takperlah moga Abah cepat sembuh hendaknye...

Apa2pun raya kali nie tema purple coz ikut kata dania..tak cam kelam lak aku pakai purple color..amik ko..