Isnin, Ogos 16, 2010

Nasi Goreng Seafood Stulang Laut

Semalam baru aku dpt berbuka ngan Hubby aku. Walaupun semlm ari minggu aku still tak masak gak.. Malas melampau tahap gabankan aku nie..huhuhu..Tak per janji Hubby aku tak complain...Alasan yg wat aku tak masak semalam adalah tak de 1 lauk basah pun dlm esbox aku, sebab aper aku tak beli lauk basah, sebab esbox aku telah menunjukkan tanda2 tuk rosak, kalu beli lauk banyak2 pun lum tentu leh letak sebab esbox aku tak beku n kurang sejuk.. Alasan ajelah kan..hahaha..
Aku tanya gak Hubby aku dari pagi nak buka aper.. Dia diam aje.. Mak aku ajak buka kat umah dia tak nak.. Buka umah mak dia pun dia ckp malas.. Dia ckp tgu petang.. Aku pun ikutkan ajelah.. Dah petang aku tanya lagi nak buka aper.. Dia ckp pegi Bazar Ramadan ajelah.. Tup2 dah siap nak pi Bazar, dia ckp buka kat kedai pulak.. Lemah tul aku dah petang2 baru nak kuar.. Dari awal2 tak nak ckp..
Bazar tetap pegi, Beli skit2 aje.. Sementara nak makan kat kedai lepas magrib, aku belasah dulu Roti John kat umah, Takut perut masuk angin, Sebab kuar awal pun mesti org ramai. Hubby aku ajak makan Nasi Goreng Seafood kat Stulang, time aku sampai org masih ramai lagi.
Nasi goreng Seafood nie biasa aje rasanye tapi disebabkan ianye panas, tu yg wat tekak aku selera skit..style2 cina gitu.. Lawankan ngan kangkong goreng + sotong bakar... Laju gaklah masuk mulut aku..huhuhu..
Harga pun taklah mahal mana.. 1 pinggang tu cukup tuk aku n Hubby aku bedal..kenyanglah jugak..Tapi yg tak tahannye asyik terbersin ajelah.. Lum lagi ngan pedih bijik mata anak2 aku terkena percikan masakan Nasi goreng tu...
Masalahnye Hubby aku nie tekak cerewet giler tapi makannye tak seberapa..Nasib baiklah dpt bini cam aku nie semua balun...wakakaka..Lantaklah janji perut aku kenyang..Dania samalah ngan tekak papa dia memilih..Dhani senang aje, apa aku sumbat semua dia lantak..Tekak aku abis...huhuhu..