Sabtu, Ogos 14, 2010

SeLaMaT BeRPuAsA

Kejap aje dah nak masuk seminggu kita berpuasa. Syukur allhamdullilah aku masa lum tinggal posa lagi setakat nie.. Tapi posa kali nie aku betul2 letih.. Cuaca pun tak menentu kejap panas kejap ujan..tu lum lagi ngan kerenah askar2 aku Dania n Dhani, tu lagi lah lepak nak melayan..
Dania aku lum lagi ajar dia posa.. Tak sampai ati lak nak suruh.. Dah lah anak aku tu kurang zat.. Ada yg pengsan.. Tengoklah tahun depan boleh kot ajar dia posa...Dhani pulak time aku bangun sahur dia pun bangun sama..tu yg penat tu.. Nak melayan dia lagi, Siap makan sama.. Aku tak masak tuk sahur pun, cuma panaskan lauk yg beli aje.. Kalulah kena masak.. tak huru hara jadiknye...
Minggu nie barulah dpt sahur n berbuka ngan Hubby aku..Minggu lepas dia keje mlm so aku sahur n buka posa ngan anak2 aje.. Cuma posa pertama ari tu tumpang makan umah mak aku (tumpang makan aje, masak tak..huhuhu..).
Aku memang tak larat rasanye nak masak time buka kalu waktu keje nie..tak sempat lagi pun..Rasa2nye memang beli lauk ajelah balik tinggal masak nasi..Aku pulak jenis kalu berbuka mesti nak makan nasi jugak..Menu lain aku tak layan..Tapi rasanya banyak yg menumpang n menapaulah gamaknye tuk sebulan nie.. Kalu tak umah mak aku, umah mak mertua akulah jawabnye...hehehe..
Tuk esok2 confirm punya kedai Lina Dollah kat Tmn Mawar tu jadik tumpuan aku tiap2 petang tuk beli lauk..Aku tak suka sgt beli lauk kat Bazar Ramadan..nti lain yg nak beli lain yg dpt..Rambang mata aje lebih kalu pegi Bazar nie...
Semperna bulan posa nie rasanye tak terlambat tuk aku memohon maap sekiranya sepanjang jari2 aku menaip di Blog nie ada terguris perasaaan saper2..Banyak2 beramal dan kurang2 dosa hendaknye dibulan ini..
Selamat berposa yer wat korang yg sudi jengah blog aku nie...
Ada ker org yg jengah...
Ada ker tak de ker..
ADA AKU kESAH
wakakaaka
-SELAMAT BERPUASA-