Rabu, November 17, 2010

sALaM AidilAdhA


Salam raya qurban, wat semua tetamu blog aku..Tak de aper2 istimewa ari nie..cuma dari mlm tadi aku dah ada kat Kg..hahahaha..kglah sgt..dlm kata erti sebenar aku berada di rumah mak bapak aku di Tmn Mawar..balik kglah jugak..Hubby aku keje tak dpt cuti..so aku & anak2 saja..tapi tulah dah lama tak tido umah mak, secara otomatik aku & anak2 gelisah tak tentu arah tak leh tido...biasalah tukar tempat tidokan..huhuhuhu..
Malam tadi org2 tmn nie dtg takbir raya kat umah mak aku.. Janji lepas magrib, tapi biasalah janji melayu, nak pukul 11 mlm baru sampai..Selamatlah diaorg dah pesan tak yah sediakan apa2..kalu tak, mau dah sejuk makanan menunggu diaorg sampai...
Rancangnye aku nak nolong mak aku masak pagi tadi, tapi hampeh lepas subur aku dah dengor mak kelentang kelentung kat dapur sorang2..Mlm tadi aku tak leh tido, dah siang mata takleh nak bukak lak..hahahaha..Sedar2 dah kul 7 pagi..Mak dah siap masak..
Aku tinggal tolong makan & kemas2 skit..Apalagi perut sudah kenyang..Mintak diri dululah yerrr...wakakakaka..
Sebelum balik tadi singgah jap Masjid Jamek Pasir Gudang..Saja tunjukkan anak2 aku lembu nak kena Qurban..jakun gak Dania..First time tgk..
Pegi jap umah mak mertua aku..makan tuk second round..pastu choww balik umah..Petang nti ada jemputan makan2 raya Qurban jiran sebelah...Sementara tgu petang..ujan pun makin lebat nie apalagi...time tuk lelapkan mata...