Rabu, Februari 10, 2010

Dania BuaT HaL

Dania oh Dania..
Betul2 menguji kesabaran aku sebagai seorang ibu...
Masuk ari nie dah 2 minggu Dania melalak kat sekolah...
Aku tak tau naper, puas dah aku tanya,,
Cikgu marah ker,, Cikgu garang ker..Ada kawan usik ker,, Takut ngan kawan ker..
semuanyer tak...
Cuma 1 aje alasan dia tak nak naik Van yg amik dia selalu..
Yerlah Van tu antar n amik dia lambat..mungkin dia boring..
Aku ikut ckp dia..
Aku sampai masuk keje lambat..
Semata2 tgu dia balik sekolah..
Hubby ngan adik ipar aku gilir2 amik dia..
Ikutkan aje, janji mood dia ok...
Tiap2 mlm aku pujuk..mcm2 pujuk..
Ikut kan aper yg dia nak..belikan aper yg dia nak..
Janji jgn nangis..tapi nangis gak...
Masalahnyer buat keje sekolah ok..bangun pagi ok..mandi ok..semuanyer ok..
Tapi time sampai aje sekolah otomatik muka dia berubah, terus mencebik melalak tak tentu pasal..
Puas aku ngan cikgu2 pujuk..Cikgu pun rasa cam bersalah pulak...siap ckp ngan aku ada tak Dania complain2 pasal dia..sian cikgu dia aku tgk..
Dua hari nie paling teruk sampai berguling2 kat lantai melalak..
Aku tinggalkan jugak..walaupun tak sampai hati, tapi aku terpaksa..satu sekolah dengar suara dia...
Yg kelakornye ibubapa kawan2 dia semua kenal dia..
Semua tegur... "Oh..yg nangis ari2 tu ehhh"
Glamor gak Dania semua kenal.. :).
Cikgu ckp walaupun dia nangis belajar tetap belajar..tulis tetap tulis..
Balik umah cam biasa boleh wat keje sekolah.
Aku siap tanya kenapa nangis tak malu ker...
Selamba aje dia jawab "biar ahh"
Pening pale aku..Pagi aje aku cam fobia..
Masa pra-tadika 3 minggu ok..bln lepas ok..tiba2 aje masuk bln nie tak ok..
Nak kata ada hantu kat sekolah dia..tak kan dia sorang aje yg nampak.. ;)
Aku rasa ada 1 sebab yg wat dia melalak..cuma dia tak nak ckp..
Tapi yg aku perasan lepas dia naik cuti 1 hari sebab demam..
Pastu dia muntah kat sekolah..start tu terus melarat sampai lah nie...
Jgnlah berlarutan sampai tak nak sekolah..
Aku tgh berusaha...
Petang nie aku nak pi carikan air..
Jumpa ustaz..
Aku iktiar apa yg boleh...
Insyaallah..
Aku kena yakin...
Dania oh Dania
Tolonglah mama..
Nti org salahkan mama tak pandai jaga Dania..
:(