Khamis, Februari 25, 2010

HaPPY 1st BirTHdAY iRFaN DhAni

Kejap aje masa berlalu..ari nie anak aku IRFAN DHANI genap setahun.
Tahun lepas time2 cam nie aku tengah berjuang giler2 meneran nak kuar kan Dhani..huhuhuhu..Tuhan saya yg tahu bertapa sakitnye...Tak taulah org lain mungkin senang bersalin, pada aku, 2x aku bersalin, dua2 susah...tapi aku syukur semuanye selamat. Lagi2 bila tgk anak dah selamat kuar..rasa sakit tu terus lenyap..
masa nie baru 5 minit kuar dari perut aku.. :)
Jaga Dhani memang berbeza ngan jaga kakaknye Dania.. Dah kata anak lelaki memang lasak. Walaupun kecik aje saiz badan tapi ligatnya mak aiii lepak giler aku dibuatnye..Lagi2 baru sebulan nie Dhani dpt kaki, baru leh berjalan so apalagi asyik nak mengejar dia ajelah..tapi masalahnye badan aku bukan makin susut tapi makin tembam..yerlah penat jaga anak, lagi selera aku makan..:).
masa nie baru pandai meniarap - 6 bulan
Gigi Dhani pun dah tumbuh..adalah dlm 6 batang. tapi tumbuh tak tersusun..dahlah terabur beso2 pulak tu..nak kata aku pernah kutuk gigi org lain tak jugak..hehehehe..tapi tak per gigi susukan..
8 bulan - dah pandai berdiri sendiri
Masalahnyer Dhani nie tak macam budak laki2 yg lain kuat susu..Punyalah payah nak suh dia isap susu..time ngan mak mertua aku aje dia nak tu pun sebab aku keje..Kalu kat umah tak de maknenyer dia nak..abis buat terbuang aje...makan pun kurang..tu yg badan lambat naik..kalu ngan aku aperlagi susu cap gantung ajelah...
Syukur sgt2 dari lahir hinggalah ari nie genap setahun Dhani lum mendatangkan aper2 masalah wat aku ngan Hubby aku..Aku berdoa sgt2 semoga Dhani membesar menjadi anak yg berguna dan berjasa..Dhanilah harta aku dunia dan akhirat...
SELAMAT HARI LAHIR IRFAN DHANI